Left Fortsett å handle
Din bestilling

Du har ingen varer i handlekurven

Reklamasjon

Har du hatt problemer med en ordre, eller ønsker å reklamere på ett eller flere produkter?

SEND OSS EN E-POST MED DIN REKLAMASJON TIL INFO@PLUKKSELV.NO.

For å kunne få en reklamasjon behandlet må du legge ved:

  1. Ordrenummer og ditt navn.
  2. Varenavn/-nummer på produkt reklamasjonen gjelder
  3. Legg ALLTID ved bilder og forklar så godt du kan.
Fortell oss også gjerne om du ønsker ny vare eller godtgjørelse.


NB! Ferskvare - gjelder løk, knoller og planter

Vær oppmerksom på at ferskvarer som sette- og blomsterløk, knoller og planter må undersøkes umiddelbart etter mottak for å kunne gjøre reklamasjonen gjeldende.

Man er selv ansvarlig for å følge sporing og hente varene rett etter varsel, være hjemme når varene mottas og/eller varsle transportør hvis man er avhengig av å utsette eller flytte leveringssted grunnet reise eller vær.

Dette er spesielt viktig hvis man velger levering til utendørs leveringsenhet (gjensetting hjemme - pakkeboks ute).

 

For at vi lettere skal kunne foreta en vurdering av din reklamasjon, opplys gjerne om følgende:

Knoller/barrot/løk

  1. Hvordan så røtter/knoller ut når du fikk dem? Tørre, sprø, myke, råtne, mugne, faste, harde?
  2. Når ble de plantet og hvor lenge har de stått i jorda?
  3. Hvilke vekstforhold har de? Temperatur, vanning, gjødsling, plantested?
  4. Er det feil plante/farge? Sjekk emballasjen for navn, da det kan være feilpakket enten hos produsent eller fra vårt lager.

Frø
Er det ingen eller veldig få frø som spirer? Det skyldes mest sannsynlig feil dyrkeforhold.

  1. Hva har du gjort med frøene før de er sådd? Lagt i vann, stratifisert, knust, skrellet?
  2. Hvilken temperatur har frøene fått etter såing? Under 15 grader, 15-20 grader, over 20 grader, fryst?
  3. Hvilke vanningsforhold har de fått?
  4. Når er frøene sådd?
  5. Hva slags gjødsel og hvor mye har de fått?
  6. Hva slags lysforhold har de? Naturlig, vekstlys, midnattssol?

Andre varer
Opplys gjerne varenummer, og dersom du mangler deler, oppgi gjerne delnummer du finner i bruksanvisningen (der det gjelder).