Retur - slik gjør du

Angrerett

Som kunde har du alltid 14 dagers angrett jfr. Angrerettloven. Angrefristen løper fra dagen du har mottatt varen.

Om varen ikke er i uforandret stand kan vi komme til å gjøre et prisavdrag som motsvarer varens tap i verdi. Angretten gjelder ikke for varer med brutt forsegling som ikke kan returneres av helse- eller hygienehensyn, samt varer som har begrenset holdbarhetstid eller som klassifiseres som ferskvare, eks. planteløker, settepotet, etc. 

Merk: Det holder at du gir oss beskjed om at du vil benytte deg av angreretten innen 14 dager. Du behøver altså ikke å ha sendt varen tilbake innen 14 dager for at angreretten skal gjelde.

Om du vil bytte en vare returnerer du den, får penger tilbake når vi mottar varen og legger inn en ny bestilling.

Slik gjør du en retur

  1. Ta kontakt med vår kundeservice via epost/mail på info@plukkselv.no og meld ifra om din retur. Du vil motta en forhåndsbetalt fraktseddel som du bruker for å returnere dine produkter. Du kan som alternativ fylle i regjeringens standardskjema for å benytte deg av angreretten og returnere varen til adressen på skjema, dette skjema kommer alltid med din ordrebekreftelse på epost. Vær nøye med at opplysningene er korrekte og tydelige.
  2. Pakk inn varen ordentlig, bruk den opprinnelige produktforpakningen samt en beskyttende transportemballasje, tilsvarende den som varen ble levert i.
  3. Returner varen til Plukkselv.no med hjelp av returseddelen dere har fått tilsendt.

Når du benytter deg av angreretten står du som kunde for returfrakten. Vi har gratis retur på klær og sko. Returfrakten er lik frakten du har betalt for varen til deg, og ved eventuell. gratis frakt på ordrer over 1500kr er den 150kr. Returfrakten justeres samtidig som tilbakebetalingen av dine penger skjer.

Tilbakebetalingen skjer så fort som mulig og senest innen 14 dager fra vi har mottatt og registrert din retur på vårt lager. Har du en ubetalt faktura for din ordre er det viktig at du selv flytter frem forfallsdatoen. Det gjør du på Klarna.no eller ved å ringe 21 01 89 91.

Vi anbefaler at du alltid tar kontakt med oss før varen sendes i retur, uansett årsak for returen.

Reklamasjon

For kunder i Norge gjelder 2 års reklamasjonsrett jfr. Kjøpsloven. Varegarantien dekker kun opprinnelige fabrikasjonsfeil, dvs. feil som fantes på varen ved levering. Fabrikasjonsfeil skal konstateres av Plukkselv, hvorpå kunden får fri reparasjon, eventuelt en ny vare eller pengene tilbake. Dette forutsetter at alle vedlikeholdsråd har blitt fulgt og at normal forsiktighet har blitt utvist. Ved en reklamasjonssak skal du kontakte vår kundesverice på epost/mail info@plukkselv.no som vil hjelpe deg videre i prosessen. Du vil da bli bedt om å presentere bildebevis på varens feil/defekt via e-post. Bildene må tydelig vise feilen/defekten. Eventuell tilbakebetaling gjøres så fort som mulig og senest innen 14 dager fra vi har mottat den defekte varen på vårt lager.